Plavat pro zdraví


Plavání je v tomto směru vhodné pro všechny věkové i váhové kategorie. Je to jeden z nejbezpečnějších sportů a plavat můžeme všichni, včetně dětí a seniorů. Plavat mohou dokonce i batolata, těhotné ženy, lidé s nadváhou nebo s postižením. Plavat můžeme kdykoliv, potřebujeme k tomu jen plavky, brýle a ručník. Plavání přináší radost z pohybu a lidé, kteří se plavání věnují, mají větší sílu a lepší pohyblivost. Samotná vodamasážní a regenerační účinky a v bazénech s masážními tryskami nás zbaví napětí a únavy.  
závodní plavání


Pokud se věnujeme nějakému sportu a bolí nás klouby, měli bychom sportování omezit. Právě plavání může být tím pravým náhradním sportem. Klouby ve vodě nejsou zatížené váhou člověka, naopak voda nadnáší. Plavání pomáhá také při léčení křečových žil, podporuje srdce a cévy. Při správném a pravidelném plavání se zvyšuje kapacita plic.
dítě plavec


Plavání je nejpřirozenější činnost pro člověka už od doby před narozením. Můžeme se mu věnovat prakticky celý život a udržovat se tak v kondici. Plaváním se dají posílit všechny hlavní svalové partie a procvičit i ty svaly, které jinak moc nepoužíváme. Další výhodou je, že se tělo při plavání nezahřívá, jelikož je zároveň ochlazováno vodou. Někteří plavci dělají tu chybu, že veškerý pohyb soustřeďují na ramena a zapomínají na práci nohou. Čtyři různé plavecké styly – znak, prsa, motýlek a volný styl, z nichž je https://www.okoil.cz/nejrozsirenejsi-styl-prsa, nám procvičí různé svalové partie, proto bychom je měli kombinovat a ne plavat stále jen jedním stylem.



žena při plavání


Při pravidelném plavání se zároveň i otužujeme, čímž si budujeme lepší odolnost proti infekcím a teplotním změnám. Plavání uklidňuje a pomáhá proti nespavosti. Pro blahodárný účinek vody se doporučuje chodit do sauny, na masáže nebo navštěvovat termální koupele, kde je působením minerálů a dalších prvků, blahodárný vliv vody ještě znásoben.  


Plavat pro zdraví
3.7 (74.29%)14